Uitslagen wedstrijden loopsport 2001

Uitslagen

DatumWedstrijd
08-12-2001 4e Vijfhoekparkloop 2001
24-11-2001 3e Vijfhoekparkloop 2001
10-11-2001 2e Vijfhoekparkloop 2001
27-10-2001 1e Vijfhoekparkloop 2001
08-09-2001 De Zaankanterloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Loopgroepen

AV Zaanland biedt tal van 'loopgroepen', trainingsgroepen waar het lopen centraal staat. Of het nu om de middenlange afstand, lange afstand, prestatie, conditie of gezelligheid gaat, bij AV Zaanland vindt iedere loper de groep die bij hem of haar past.

Trainingstijden Loopgroepen

Bij  AV Zaanland kun je trainen  op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende loopgroepen waar je je kunt aansluiten. De groepen trainen doorgaans op dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend, maar er zijn ook trainingen op woensdagochtend of avond.

De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Bij elke loopgroep is een snelheid vermeld.

Kijk bij de loopgroepen om te zien welke groep bij je past of die je het meeste aanspreekt. (km/uur is indicatie van de snelheid van de lopers in de groep).

Je kunt altijd naar de baan komen op de aangegeven tijden. Je kunt één van de trainers vragen om advies of direct mee trainen.

Half zeven groep 1 en groep 2

  • Half 7 Groep 1, Voor beginners en gevorderden van elk niveau.
  • Half 7 Groep 2 Een enthousiaste, redelijk fanatieke groep waarvan de meeste leden regelmatig aan trimlopen meedoen.

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.30 - 20.00 uur
  • Donderdag 18.30 - 20.00 uur

Loopgroepen 1a, 1b, 1c en 1d

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1c en 1d, Lopers die doorstromen van Start to Run naar het DTD arrangement (8 – 9 Km/uur).

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 10.30 uur

Loopgroepen 2, 3 en 4

  • Loopgroep 2, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 1A, B C en D (9 – 10 km/uur)
  • Loopgroep 3, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 2B + lopers uit huidige groep 3 (10 – 11+ km/uur)
  • Loopgroep 4, Een gemêleerd gezelschap van gepassioneerde en ambitieuze hardlopers. (snelheid varieert)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 11.00 uur

De Meestergroep

  • Meester groep, jarenlange vaste kern van lopers, ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 – 21.00 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.00 uur

Loopgroep woensdag

  • Loopgroep woensdag, Voornamelijk vutters, mensen die parttime en/of ploegendienst werken en oud atleten (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Woensdag van 09.15 – 10.30 uur

Nordic Walking

Trainingstijden:

  • Woensdag van 19.30 – 21.00 uur

Loopgroep 1

Veel lopers die gestart zijn met het Dam tot Damarrangement, met Start to Run of Run to Start vinden hun weg in Loopgroep 1.

Omdat gelukkig velen die stap maken, is groep 1 opgedeeld in verschillende groepen. Bekijk voor meer informatie de speciale pagina per groep:

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1c en 1d, Lopers die doorstromen van Start to Run naar het DTD arrangement (8 – 9 Km/uur).
  • Loopgroep 1e, Lopers die doorschuiven uit de huidige groepen 1a 1b 1c en 1d die niet harder lopen dan maximaal 9 km p/u.

(DtD staat voor Dam tot Dam) ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Atletiekgroepen

Bij AV Zaanland zijn verschillende atletiekgroepen actief. Bij AV Zaanland kun je trainen op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende atletiekgroepen waar je je kunt aansluiten. De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Elke groep heeft ook een eigen pagina op deze website.

Let wel: Op dit moment zijn niet alle atletiekgroepen opgenomen. Houd de website in de gaten voor updates.

Je bent welkom op de atletiekbaan, kom langs op de aangegeven tijden. Je kunt dan één van de trainers vragen om advies of direct meetrainen.

Specialisatie- en meerkamptraining

De groep is bedoeld voor iedereen die aan wedstrijdatletiek doet op de baan. Naast meerkamp training is het mogelijk om specialisatietraining te krijgen in alle onderdelen.

Zie voor meer informatie: Spesialisatietraining en meerkamp training

Trainingstijden:Maandag: 19.00uur – 21.00 uur

  • Maandag: 19.00uur – 21.00 uur
  • Woensdag: 19.00uur – 21.00uur
  • Donderdag: 19.00uur- 21.00uur
  • Vrijdag: 19.00uur – 21.00uur

Instapgroep Middenafstanden

De Instapgroep Middenafstanden staat open voor alle leden van AV Zaanland die sneller willen worden en hun looptechniek en tempogevoel willen verbeteren. 

Zie voor meer informatie: Instap Midden Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Vrijdag 19.00 - 20.30 uur

MILA groep

De Midden Lange Afstand groep is geschikt voor atleten die de middenafstanden (met name 1000, 1500 en 3000 m) willen verbeteren.

Zie voor meer informatie: Middelange Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.45 - 20.15 uur
  • Donderdag 18.45 - 20.15 uur

G-groep

De G-groep is geschikt voor atleten met een verstandelijke beperking. Er wordt gezellig, maar ook fanatiek atletiek beoefend. Iedereen naar eigen kunnen. 

Zie voor meer informatie: G-groep.

Trainingstijden:

  • Woensdag 19.00 - 20.00 uur

Nordic Walking

Nordic Walking bij AV Zaanland 

Nordic walking. Ook wel bekend als de beste Finse uitvinding sinds de sauna. De eerste stappen in de richting van deze wandelvariant werden genomen in 1966, toen Leena Jaaskelainen, een gymnastiekleraren uit Helsinki, bedacht; dat je bij het lopen stokken kon gebruiken op een langlaufmanier. In 1988 werd de eerste sauvakavely ('wandelen met stokken') tocht gehouden. In de herfst van 1997 kreeg de sport zijn Engelse naam. 

Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de bedoeling?  

Meer uit je lichaam halen dan met gewoon wandelen. "Ik noem het altijd het verlengde wandelen," zegt Cor Verburg en gecertificeerd Nordic walking instructeur. "Doordat je je afzet met de stokken, gebruik je meer spieren dan met de gewone wandeltechniek. Tegelijkertijd worden je onderrug, heupen en knieën dertig procent minder belast, doordat de belasting beter wordt verdeeld over het lichaam."

'Je hebt wel zeven technieklessen nodig'

 Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de gekste regel?

Er zijn geen regels, maar dat betekent niet dat je zo de skistokken van zolder kan halen en aan het Nordic walken kan slaan. Cor: "Voor Nordic walking gebruik je speciale stokken. Dat zijn geen skistokken. Als je het goed wilt doen, heb je wel zeven technieklessen nodig. Je ziet veel mensen die zonder training gaan oefenen. Dan ziet het er niet uit."

Is het goed voor de gezondheid?

Jazeker. Cor: "Je gebruikt negentig procent van al je spieren, hebt een hogere hartslag dan met gewoon sportief wandelen en verbrandt dus ook meer calorieën. Je hebt als het ware vier benen, dus ook meer snelheid. Je kunt het ook inzetten na een blessure om sneller te herstellen. Daarnaast is het uit onderzoek gebleken, dat (Nordic) wandelen zeer geschikt om u geestelijke te ontspannen.

Is het sport?

Mwah. Al denken meer dan tien miljoen Nordic walkers wereldwijd daar vast heel anders over.

Wanneer trainen we?

  • Maandag van 19.30 - 21.00 uur.

Wie zijn de trainers?

  • Cor Verburg

Voor informatie of aanmelden voor de Nordic Walking-cursus:

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 075 - 6179582

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe je lid kunt worden.

Yakult Start To Run

WIL JIJ OOK EEN HARDLOPER WORDEN?

Wat is dé manier om te leren hardlopen?
Leren hardlopen kan al in zeven weken. En het maakt niet uit of je nu al fit bent of niet. Of je (iets) te zwaar bent of prima op gewicht. Wat wel uitmaakt is dat je niet alleen van start gaat en de juiste begeleiding krijgt. Yakult Start to Run is dé manier om te leren hardlopen zonder die moeilijke stap alleen te zetten.

Hoe werkt dat dan?
Het Yakult Start to Run programma is voor iedereen. Mannen en vrouwen, jong en oud, totaal ongetraind en beginners. In zeven weken leer jij 25 minuten aaneengesloten hardlopen op je eigen tempo.

Een professionele trainer begeleidt en coacht jou hierbij. Je leert de juiste loophouding- en techniek. En je traint altijd in een groep, wel zo gezellig en veilig toch? Samen werk je naar hetzelfde doel: 25 minuten hardlopen in week 7 tijdens de Start to Finish loop.

Trainers & lopers in beeld en aan het woord

Gratis fitprogramma
Ben jij enthousiast en kun je niet meer wachten? Bereid je dan vast voor met het gratis fitprogramma voor thuis.

Op locaties door heel Nederland starten de Yakult Start to Run hardloopcursussen.
Yakult Start to Run start bij AV Zaanland op zaterdag 14 januari 2017 om 9:00 uur.
Schrijf je nu in>>
inschrijven start to run

logo hartstichtingDe Hartstichting steunt Yakult Start to Run want met dit programma begin je op een gezonde manier met bewegen. En bewegen hoort bij een gezonde levensstijl. Weten hoe het met jouw gezondheid is?logo pcg

Doe de persoonlijke gezondheidscheck. Lees verder.

We beginnen weer op zaterdag 14 januari 2017. Join us!

Wanneer begint het?

Deze 2e Start to Run van het jaar begint op zaterdag 14 januari 2017 om 9.00 uur.
De volgende zaterdagen staan dan dus ook in de planning 21, 28 januari,  4, 11, 18 februari en de afsluitende testloop is op 25 februari in de Jagersplas..
Totaal dus 7 zaterdagen.
De aanvangstijd is iedere zaterdag om 9.00 uur en wij sluiten de training om ongeveer 10.30 uur.

Wat is het?

Zeven weken staan een professionele trainer (Sabien van Bree) en een groep loopmaatjes voor je klaar. Wie meedoet aan Start to Run, op een van de locaties in Nederland, kan daarna 20 tot 25 minuten hardlopen!

In anderhalf uur neemt de trainer je mee de natuur in en vertelt ze je alles dat je moet weten om te beginnen met de fijnste sport van de wereld. En ze helpt je met het Start to Run trainingsschema, zodat je doordeweeks zelf verantwoord op pad kunt gaan. (Bij AV Zaanland train je zaterdags op de AV Zaanlandbaan maar ook op de dinsdag- en donderdagavond kun je op de goed verlichtte AV Zaanlandbaan terrecht om je 'huiswerk' te doen.)

Je krijgt veel meer dan alleen een fit lichaam als je meedoet aan Start to Run!
Je ontvangt ook een functioneel hardloopshirt, drie edities van het tijdschrift Runner’s World én het speciale Start to Run Magazine, vol beginnerstips en weetjes.

Hardlopen, kan ik dit ook?

Duizenden lopers gingen je voor; afgelopen jaar beoordeelden zij Start to Run met een 8,4! Wie wil er niet zo'n rapport?

In het kort:

  • Je deelname aan Start to Run kost € 49,50;
  • Je begint de eerste Start to Run training op zaterdag 14 januari 2017;
  • Je begint bij AV Zaanland de trainingen om 09.00 uur;
  • De laatste zaterdag ( de 7e ) is de afsluitende 3 km loop in De Jagersplas;
  • Je kunt de huiswerkopgaven bij Zaanland "doen" op de dinsdag- en donderdagavond,
    de tijden zijn dan van 20.00 tot 21.30 uur;
  • Je ontvangt een functioneel hardloopshirt;
  • Je krijgt het speciale Start to Run Magazine vol beginnerstips en weetjes;
  • Je krijgt ook nog eens drie edities van het tijdschrift Runner’s World;
  • Je bent lid van de Atletiekunie zodat je verzekerd bent tijdens de trainingen;
  • En je krijgt korting op producten van de Atletiekunie.

Extra begeleiding nodig bij de huiswerktrainingen? Download dan voor € 7,50 de Running Coach © in de Start to Run App voor op je smartphone.

Atletiekbaan AV Zaanland
J.A. Laanplein 5
1506 JA ZAANDAM

Informatie AV Zaanland
Peter Scheijde
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06-33910989

Meer informatie

Half 7 Groep 2

Een redelijk fanatieke groep

Trainingsgroep 2 is een enthousiaste, redelijk fanatieke groep waarvan de meeste leden regelmatig aan trimlopen meedoen. Op papier hebben we ongeveer 34 atleten, op dinsdag is de opkomst tussen de 18-25 en op donderdag tussen de 12-18.
Er zijn twee trainers, Ruud Righolt en Jolanda Stas, van wie Jolanda dinsdags de training leidt (inlopen, oefeningen en coördinatie-oefeningen) en Ruud Righolt de donderdag voor zijnjn rekening neemt.

Er is best nog wel een flink niveau-verschil, als we het over de 10 kilometer hebben is de snelste in staat 35 minuten over die afstand te lopen en dat gaat tot ongeveer 47 minuten.

In training is dat niveau-verschil ook goed waar te nemen, op een 1000 meter tempo zitten de tijden tussen de 3 minuut 20 seconden en 4 minuut 45. En dat maakt verder helemaal niets uit, enthousiasme is het belangrijkste en elke loper of loopster wordt gewaardeerd.

Naast de baantrainingen op dinsdag en donderdag is er een gedeelte van de groep dat op zondagmorgen om half tien vertrekt voor een langere duurloop vanaf het treinstation Koog Bloemwijk door de Zaanse polders.

Jolanda en Ruud maken om de beurt een loopschema voor vijf weken dat ook meteen als het gemaakt is op de website van Zaanland te vinden is.

Zoals het bij Zaanland gebruikelijk is, iedereen kan een of meerdere keren meelopen zonder meteen lid te hoeven worden van Zaanland. In het eerste contact met een aspirant-lid wordt wel gekeken of diegene past tussen de ateleten qua mogelijkheden.Het is een groep die overwegend uit mensen bestaat met een flinke loop-achtergrond.

Wanneer trainen we?

  • Dinsdag 18.30 - 20.00 uur
  • Donderdag 18.30 - 20.00 uur

Zie ook de trainingschema's.

30 days ABS Challenge

Tijdens de training op 11 augustus is de 30 days ABS Challenge toegelicht. 30 dagen lang doe je 4 buikspieroefeningen per dag. Zorg dat je een foto voor en na de challenge maakt.
Zie voor meer informatie en het downloaden van de gratis app: 30 days ABS Challenge.

Wie zijn de trainers?

  • Ruud Righolt
  • Jolande Stas
  •  

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe je lid kunt worden.

Loopgroep 2

De groep van Claudia Denneboom, Piet de Jong en Peter Scheijde

Hierin de wat gevorderden uit de beginnersgroep van het jaar daarvoor. Naast de nodige mentale en soms wat humoristische peptalk ook veel aandacht voor de opbouw van vooral de buikspieren. Tempo ligt weer iets hoger en soms moeten de ‘stukzitters’ op de lange ritten even over hun dode punt heen geholpen worden, wat de trainers maar al te graag doen. Gemiddeld ligt de snelheid op 9 á 10 km per uur.

Wanneer trainen we?

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 11.00 uur

Zie ook de trainingsschema's van de loopgroepen 1, 2 en 3.

Wie zijn de trainers?

  • claudiadenneboom
    Claudia Denneboom
    2
  • pietdejong
    Piet de Jong
    2
  • peterscheijde
    Peter Scheijde
    2

 

Weblinks loopgroep 2

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe u lid kunt worden.