Uitslagen wedstrijden loopsport 2005

Uitslagen

DatumWedstrijd
03-12-2005 Vijfhoekparkloop
19-11-2005 Vijfhoekparkloop
05-11-2005 Vijfhoekparkloop
30-10-2005 Jagersplasloop
25-09-2005 Jagersplasloop
10-09-2005 De Zaanlanterloop
22-06-2005 4e Schoolmeesterloop 2005
15-06-2005 3e Schoolmeesterloop 2005
08-06-2005 2e Schoolmeesterloop 2005
01-06-2005 1e Schoolmeesterloop 2005
24-04-2005 Jagersplasloop
03-04-2005 Jagersplasloop
30-03-2005 Runnersworldloop
20-02-2005 Jagersplasloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Uitslagen wedstrijden loopsport 2004

Uitslagen

DatumWedstrijd
04-12-2004 4e Vijfhoekparkloop 2004
20-11-2004 3e Vijfhoekparkloop 2004
06-11-2004 2e Vijfhoekparkloop 2004
23-10-2004 1e Vijfhoekparkloop 2004
11-09-2004 De Zaankanterloop
23-06-2004 4e Schoolmeesterloop 2004
16-06-2004 3e Schoolmeesterloop 2004
09-06-2004 2e Schoolmeesterloop 2004
02-06-2004 1e Schoolmeesterloop 2004
12-04-2004 Jagersplasloop
14-03-2004 Runnersworldloop
22-02-2004 Jagersplasloop

Helaas zijn niet alle uitslagen van 2004 meer beschikbaar.

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Uitslagen wedstrijden loopsport 2003

Uitslagen

DatumWedstrijd
06-12-2003 4e Vijfhoekparkloop 2003
22-11-2003 3e Vijfhoekparkloop 2003
08-11-2003 2e Vijfhoekparkloop 2003
25-10-2003 1e Vijfhoekparkloop 2003
13-09-2003 De Zaankanterloop
18-06-2003 Schoolmeesterloop
11-06-2003 Schoolmeesterloop
04-06-2003 Schoolmeesterloop
11-05-2003 Jagersplasloop
16-03-2003 Runnersworldloop
23-02-2003 Jagersplasloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Uitslagen wedstrijden loopsport 2002

Uitslagen

DatumWedstrijd
07-12-2002 4e Vijfhoekparkloop 2002
23-11-2002 3e Vijfhoekparkloop 2002
06-11-2002 2e Vijfhoekparkloop 2002
26-10-2002 1e Vijfhoekparkloop 2002
07-09-2002 De Zaankanterloop
19-06-2002 4e Schoolmeesterloop 2002
12-06-2002 3e Schoolmeesterloop 2002
05-06-2002 2e Schoolmeesterloop 2002
29-05-2002 1e Schoolmeesterloop 2002
12-05-2002 Jagersplasloop
14-04-2002 Jagersplasloop
17-03-2002 Runnersworldloop
24-02-2002 Jagersplasloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Uitslagen wedstrijden loopsport 2001

Uitslagen

DatumWedstrijd
08-12-2001 4e Vijfhoekparkloop 2001
24-11-2001 3e Vijfhoekparkloop 2001
10-11-2001 2e Vijfhoekparkloop 2001
27-10-2001 1e Vijfhoekparkloop 2001
08-09-2001 De Zaankanterloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Loopgroepen

AV Zaanland biedt tal van 'loopgroepen', trainingsgroepen waar het lopen centraal staat. Of het nu om de middenlange afstand, lange afstand, prestatie, conditie of gezelligheid gaat, bij AV Zaanland vindt iedere loper de groep die bij hem of haar past.

Trainingstijden Loopgroepen

Bij  AV Zaanland kun je trainen  op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende loopgroepen waar je je kunt aansluiten. De groepen trainen doorgaans op dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend, maar er zijn ook trainingen op woensdagochtend of avond.

De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Bij elke loopgroep is een snelheid vermeld.

Kijk bij de loopgroepen om te zien welke groep bij je past of die je het meeste aanspreekt. (km/uur is indicatie van de snelheid van de lopers in de groep).

Je kunt altijd naar de baan komen op de aangegeven tijden. Je kunt één van de trainers vragen om advies of direct mee trainen.

Half zeven groep 1 en groep 2

  • Half 7 Groep 1, Voor beginners en gevorderden van elk niveau.
  • Half 7 Groep 2 Een enthousiaste, redelijk fanatieke groep waarvan de meeste leden regelmatig aan trimlopen meedoen.

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.30 - 20.00 uur
  • Donderdag 18.30 - 20.00 uur

Loopgroepen 1a, 1b en 1c

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1b, De wat ervaren lopers die al wat kilometers aan kunnen (8 - 9 km/uur)
  • Loopgroep 1c, De wat ervaren lopers die al wat kilometers aan kunnen (8 - 9 km/uur)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 10.30 uur

Loopgroepen 2, 3 en 4

  • Loopgroep 2, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 1A, B C en D (9 – 10 km/uur)
  • Loopgroep 3, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 2B + lopers uit huidige groep 3 (10 – 11+ km/uur)
  • Loopgroep 4, Een gemêleerd gezelschap van gepassioneerde en ambitieuze hardlopers. (snelheid varieert)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 11.00 uur

loopgroep Damloop by Night

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 11.00 uur

De Meestergroep

  • Meester groep, jarenlange vaste kern van lopers, ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 – 21.00 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.00 uur

Loopgroep woensdag

  • Loopgroep woensdag, Voornamelijk vutters, mensen die parttime en/of ploegendienst werken en oud atleten (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Woensdag van 09.15 – 10.45 uur

Nordic Walking

Trainingstijden:

  • Woensdag van 19.30 – 21.00 uur

Loopgroep 1

Veel lopers die gestart zijn met het Dam tot Damarrangement, met Start to Run of Run to Start vinden hun weg in Loopgroep 1.

Omdat gelukkig velen die stap maken, is groep 1 opgedeeld in verschillende groepen. Bekijk voor meer informatie de speciale pagina per groep:

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1c en 1d, Lopers die doorstromen van Start to Run naar het DTD arrangement (8 – 9 Km/uur).
  • Loopgroep 1e, Lopers die doorschuiven uit de huidige groepen 1a 1b 1c en 1d die niet harder lopen dan maximaal 9 km p/u.

(DtD staat voor Dam tot Dam) ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Atletiekgroepen

Bij AV Zaanland zijn verschillende atletiekgroepen actief. Bij AV Zaanland kun je trainen op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende atletiekgroepen waar je je kunt aansluiten. De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Elke groep heeft ook een eigen pagina op deze website.

Let wel: Op dit moment zijn niet alle atletiekgroepen opgenomen. Houd de website in de gaten voor updates.

Je bent welkom op de atletiekbaan, kom langs op de aangegeven tijden. Je kunt dan één van de trainers vragen om advies of direct meetrainen.

Specialisatie- en meerkamptraining

De groep is bedoeld voor iedereen die aan wedstrijdatletiek doet op de baan. Naast meerkamp training is het mogelijk om specialisatietraining te krijgen in alle onderdelen.

Zie voor meer informatie: Spesialisatietraining en meerkamp training

Trainingstijden:Maandag: 19.00uur – 21.00 uur

  • Maandag: 19.00uur – 21.00 uur
  • Woensdag: 19.00uur – 21.00uur
  • Donderdag: 19.00uur- 21.00uur
  • Vrijdag: 19.00uur – 21.00uur

Instapgroep Middenafstanden

De Instapgroep Middenafstanden staat open voor alle leden van AV Zaanland die sneller willen worden en hun looptechniek en tempogevoel willen verbeteren. 

Zie voor meer informatie: Instap Midden Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Vrijdag 19.00 - 20.30 uur

MILA groep

De Midden Lange Afstand groep is geschikt voor atleten die de middenafstanden (met name 1000, 1500 en 3000 m) willen verbeteren.

Zie voor meer informatie: Middelange Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.45 - 20.15 uur
  • Donderdag 18.45 - 20.15 uur

G-groep

De G-groep is geschikt voor atleten met een verstandelijke beperking. Er wordt gezellig, maar ook fanatiek atletiek beoefend. Iedereen naar eigen kunnen. 

Zie voor meer informatie: G-groep.

Trainingstijden:

  • Woensdag 19.00 - 20.00 uur

Nordic Walking

Nordic Walking bij AV Zaanland 

Nordic walking. Ook wel bekend als de beste Finse uitvinding sinds de sauna. De eerste stappen in de richting van deze wandelvariant werden genomen in 1966, toen Leena Jaaskelainen, een gymnastiekleraren uit Helsinki, bedacht; dat je bij het lopen stokken kon gebruiken op een langlaufmanier. In 1988 werd de eerste sauvakavely ('wandelen met stokken') tocht gehouden. In de herfst van 1997 kreeg de sport zijn Engelse naam. 

Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de bedoeling?  

Meer uit je lichaam halen dan met gewoon wandelen. "Ik noem het altijd het verlengde wandelen," zegt Cor Verburg en gecertificeerd Nordic walking instructeur. "Doordat je je afzet met de stokken, gebruik je meer spieren dan met de gewone wandeltechniek. Tegelijkertijd worden je onderrug, heupen en knieën dertig procent minder belast, doordat de belasting beter wordt verdeeld over het lichaam."

'Je hebt wel zeven technieklessen nodig'

 Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de gekste regel?

Er zijn geen regels, maar dat betekent niet dat je zo de skistokken van zolder kan halen en aan het Nordic walken kan slaan. Cor: "Voor Nordic walking gebruik je speciale stokken. Dat zijn geen skistokken. Als je het goed wilt doen, heb je wel zeven technieklessen nodig. Je ziet veel mensen die zonder training gaan oefenen. Dan ziet het er niet uit."

Is het goed voor de gezondheid?

Jazeker. Cor: "Je gebruikt negentig procent van al je spieren, hebt een hogere hartslag dan met gewoon sportief wandelen en verbrandt dus ook meer calorieën. Je hebt als het ware vier benen, dus ook meer snelheid. Je kunt het ook inzetten na een blessure om sneller te herstellen. Daarnaast is het uit onderzoek gebleken, dat (Nordic) wandelen zeer geschikt om u geestelijke te ontspannen.

Is het sport?

Mwah. Al denken meer dan tien miljoen Nordic walkers wereldwijd daar vast heel anders over.

Wanneer trainen we?

  • Maandag van 19.30 - 21.00 uur.

Wie zijn de trainers?

  • Cor Verburg

Voor informatie of aanmelden voor de Nordic Walking-cursus:

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 075 - 6179582

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe je lid kunt worden.