Uitslagen wedstrijden loopsport 2002

Uitslagen

DatumWedstrijd
07-12-2002 4e Vijfhoekparkloop 2002
23-11-2002 3e Vijfhoekparkloop 2002
06-11-2002 2e Vijfhoekparkloop 2002
26-10-2002 1e Vijfhoekparkloop 2002
07-09-2002 De Zaankanterloop
19-06-2002 4e Schoolmeesterloop 2002
12-06-2002 3e Schoolmeesterloop 2002
05-06-2002 2e Schoolmeesterloop 2002
29-05-2002 1e Schoolmeesterloop 2002
12-05-2002 Jagersplasloop
14-04-2002 Jagersplasloop
17-03-2002 Runnersworldloop
24-02-2002 Jagersplasloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Uitslagen wedstrijden loopsport 2001

Uitslagen

DatumWedstrijd
08-12-2001 4e Vijfhoekparkloop 2001
24-11-2001 3e Vijfhoekparkloop 2001
10-11-2001 2e Vijfhoekparkloop 2001
27-10-2001 1e Vijfhoekparkloop 2001
08-09-2001 De Zaankanterloop

Meer hardloopwedstrijd uitslagen

Meer uitslagen vind je op Uitslagen.nl of in de overzichten van andere jaren:

Loopgroepen

AV Zaanland biedt tal van 'loopgroepen', trainingsgroepen waar het lopen centraal staat. Of het nu om de middenlange afstand, lange afstand, prestatie, conditie of gezelligheid gaat, bij AV Zaanland vindt iedere loper de groep die bij hem of haar past.

Trainingstijden Loopgroepen

Bij  AV Zaanland kun je trainen  op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende loopgroepen waar je je kunt aansluiten. De groepen trainen doorgaans op dinsdagavond, donderdagavond en zaterdagochtend, maar er zijn ook trainingen op woensdagochtend of avond.

De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Bij elke loopgroep is een snelheid vermeld.

Kijk bij de loopgroepen om te zien welke groep bij je past of die je het meeste aanspreekt. (km/uur is indicatie van de snelheid van de lopers in de groep).

Je kunt altijd naar de baan komen op de aangegeven tijden. Je kunt één van de trainers vragen om advies of direct mee trainen.

Half zeven groep 1 en groep 2

  • Half 7 Groep 1, Voor beginners en gevorderden van elk niveau.
  • Half 7 Groep 2 Een enthousiaste, redelijk fanatieke groep waarvan de meeste leden regelmatig aan trimlopen meedoen.

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.30 - 20.00 uur
  • Donderdag 18.30 - 20.00 uur

Loopgroepen 1a, 1b, 1c en 1d

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1c en 1d, Lopers die doorstromen van Start to Run naar het DTD arrangement (8 – 9 Km/uur).

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 10.30 uur

Loopgroepen 2, 3 en 4

  • Loopgroep 2, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 1A, B C en D (9 – 10 km/uur)
  • Loopgroep 3, Lopers die doorschuiven uit huidige groep 2B + lopers uit huidige groep 3 (10 – 11+ km/uur)
  • Loopgroep 4, Een gemêleerd gezelschap van gepassioneerde en ambitieuze hardlopers. (snelheid varieert)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.30 uur
  • Zaterdag van 9.00 - 11.00 uur

De Meestergroep

  • Meester groep, jarenlange vaste kern van lopers, ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Dinsdag van 20.00 – 21.00 uur
  • Donderdag van 20.00 - 21.00 uur

Loopgroep woensdag

  • Loopgroep woensdag, Voornamelijk vutters, mensen die parttime en/of ploegendienst werken en oud atleten (≥ 8 km/uur)

Trainingstijden:

  • Woensdag van 09.15 – 10.30 uur

Nordic Walking

Trainingstijden:

  • Woensdag van 19.30 – 21.00 uur

Loopgroep 1

Veel lopers die gestart zijn met het Dam tot Damarrangement, met Start to Run of Run to Start vinden hun weg in Loopgroep 1.

Omdat gelukkig velen die stap maken, is groep 1 opgedeeld in verschillende groepen. Bekijk voor meer informatie de speciale pagina per groep:

  • Loopgroep 1a en 1b, Lopers die starten met het DtD arrangement (8 – 9 km/uur).
  • Loopgroep 1c en 1d, Lopers die doorstromen van Start to Run naar het DTD arrangement (8 – 9 Km/uur).
  • Loopgroep 1e, Lopers die doorschuiven uit de huidige groepen 1a 1b 1c en 1d die niet harder lopen dan maximaal 9 km p/u.

(DtD staat voor Dam tot Dam) ook geschikt voor lopers die terugkomen van blessure. (≥ 8 km/uur)

Atletiekgroepen

Bij AV Zaanland zijn verschillende atletiekgroepen actief. Bij AV Zaanland kun je trainen op het niveau dat bij jou past. Er zijn verschillende atletiekgroepen waar je je kunt aansluiten. De loopgroepen zijn hieronder weergegeven. Elke groep heeft ook een eigen pagina op deze website.

Let wel: Op dit moment zijn niet alle atletiekgroepen opgenomen. Houd de website in de gaten voor updates.

Je bent welkom op de atletiekbaan, kom langs op de aangegeven tijden. Je kunt dan één van de trainers vragen om advies of direct meetrainen.

Specialisatie- en meerkamptraining

De groep is bedoeld voor iedereen die aan wedstrijdatletiek doet op de baan. Naast meerkamp training is het mogelijk om specialisatietraining te krijgen in alle onderdelen.

Zie voor meer informatie: Spesialisatietraining en meerkamp training

Trainingstijden:Maandag: 19.00uur – 21.00 uur

  • Maandag: 19.00uur – 21.00 uur
  • Woensdag: 19.00uur – 21.00uur
  • Donderdag: 19.00uur- 21.00uur
  • Vrijdag: 19.00uur – 21.00uur

Instapgroep Middenafstanden

De Instapgroep Middenafstanden staat open voor alle leden van AV Zaanland die sneller willen worden en hun looptechniek en tempogevoel willen verbeteren. 

Zie voor meer informatie: Instap Midden Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Vrijdag 19.00 - 20.30 uur

MILA groep

De Midden Lange Afstand groep is geschikt voor atleten die de middenafstanden (met name 1000, 1500 en 3000 m) willen verbeteren.

Zie voor meer informatie: Middelange Afstand Groep

Trainingstijden:

  • Dinsdag 18.45 - 20.15 uur
  • Donderdag 18.45 - 20.15 uur

G-groep

De G-groep is geschikt voor atleten met een verstandelijke beperking. Er wordt gezellig, maar ook fanatiek atletiek beoefend. Iedereen naar eigen kunnen. 

Zie voor meer informatie: G-groep.

Trainingstijden:

  • Woensdag 19.00 - 20.00 uur

Nordic Walking

Nordic Walking bij AV Zaanland 

Nordic walking. Ook wel bekend als de beste Finse uitvinding sinds de sauna. De eerste stappen in de richting van deze wandelvariant werden genomen in 1966, toen Leena Jaaskelainen, een gymnastiekleraren uit Helsinki, bedacht; dat je bij het lopen stokken kon gebruiken op een langlaufmanier. In 1988 werd de eerste sauvakavely ('wandelen met stokken') tocht gehouden. In de herfst van 1997 kreeg de sport zijn Engelse naam. 

Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de bedoeling?  

Meer uit je lichaam halen dan met gewoon wandelen. "Ik noem het altijd het verlengde wandelen," zegt Cor Verburg en gecertificeerd Nordic walking instructeur. "Doordat je je afzet met de stokken, gebruik je meer spieren dan met de gewone wandeltechniek. Tegelijkertijd worden je onderrug, heupen en knieën dertig procent minder belast, doordat de belasting beter wordt verdeeld over het lichaam."

'Je hebt wel zeven technieklessen nodig'

 Nordic Walking bij AV Zaanland

Wat is de gekste regel?

Er zijn geen regels, maar dat betekent niet dat je zo de skistokken van zolder kan halen en aan het Nordic walken kan slaan. Cor: "Voor Nordic walking gebruik je speciale stokken. Dat zijn geen skistokken. Als je het goed wilt doen, heb je wel zeven technieklessen nodig. Je ziet veel mensen die zonder training gaan oefenen. Dan ziet het er niet uit."

Is het goed voor de gezondheid?

Jazeker. Cor: "Je gebruikt negentig procent van al je spieren, hebt een hogere hartslag dan met gewoon sportief wandelen en verbrandt dus ook meer calorieën. Je hebt als het ware vier benen, dus ook meer snelheid. Je kunt het ook inzetten na een blessure om sneller te herstellen. Daarnaast is het uit onderzoek gebleken, dat (Nordic) wandelen zeer geschikt om u geestelijke te ontspannen.

Is het sport?

Mwah. Al denken meer dan tien miljoen Nordic walkers wereldwijd daar vast heel anders over.

Wanneer trainen we?

  • Maandag van 19.30 - 21.00 uur.

Wie zijn de trainers?

  • Cor Verburg

Voor informatie of aanmelden voor de Nordic Walking-cursus:

  • Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken. of bel 075 - 6179582

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe je lid kunt worden.

Yakult Start To Run

Yakult Start to Run is er voor iedereen!

Fit of niet; je kunt altijd meedoen
Je traint in een groep, samen lopen is gewoon leuker
Je krijgt coaching van een professionele trainer
Binnen 7 weken leer je om 25 minuten aaneengesloten hard te lopen op je eigen tempo
Startpakket met Runner’s World gids, magazines en audiocoaching in de App
Slechts € 49,50!

Wat is Yakult Start to Run?

Yakult Start to Run maakt van jou in zeven weken een hardloper! Met deze hardloopcursus van de Atletiekunie leer je van een professionele trainer op een verantwoorde manier hardlopen. De cursus duurt zes weken en in de zevende week ben je klaar voor de Start to Finish loop: ongeveer 25 minuten non-stop hardlopen. En het leukste is: je doet het niet alleen! Samen met jouw groep zet je die moeilijke eerste stap.

Ron (50): “Ik zit mentaal en fysiek een stuk lekkerder in mijn vel sinds ik begonnen ben met hardlopen, ik ben verslaafd!"

Waarom moet jij gaan hardlopen?

Omdat hardlopen je helpt gezond en fit te worden én te blijven. En de overtollige kilo’s? Die raak je kwijt. Daarbij: hardlopen doe je waar, wanneer en met wie jij wilt. En stel je eens voor hoe trots en goed jij je voelt na die zeven weken!

 Schrijf je snel in  

Wat leer je in een Yakult Start to Run-les?

Een groepsles duurt ongeveer anderhalf uur. Hierin ga je natuurlijk samen lekker hardlopen volgens het Yakult Start to Run-trainingsschema. Je oefent en leert ook de juiste loophouding- en techniek. Daarbij krijg je nog meer handige informatie over hardloopschoenen en -kleding, over App als hardloper. En de trainer helpt je op weg met jouw schema zodat je doordeweeks zelf kunt lopen. Of maak een afspraakje met één van je nieuwe (hardloop)maatjes!

Wat krijg je voor € 49,50?

  • 7 weken looptraining met begeleiding van een professionele trainer
  • Huiswerkondersteuning via de Hardlopen.NL App met audiocoaching
  • De complete Hardloopgids voor beginners (bijna 200 pagina's!) vol tips en weetjes en een mini-abonnement op het tijdschrift Runner's World (3 edities)
  • Deelname aan de Start to the Finish loop waarmee we gaan bewijzen dat ook jij 3 kilometer kan hardlopen!
  • 4 maanden lidmaatschap bij de Atletiekunie (hierdoor ben je o.a. verzekerd tijdens de trainingen)

En wat levert Yakult Start to Run jou op? Na 7 weken:

  • loop jij 25 minuten aaneengesloten
  • ken je jouw tempo
  • heb je de juiste loophouding en techniek
  • ben je fitter en gezonder
  • ben je (nog) beter op gewicht
  • heb je loopmaatjes
  • kun je alleen verder (maar dat kan dus ook samen!)
  • ... ben je trots op jezelf

 

En oh ja: iedereen kan het! Twijfel je nog of het iets voor jou is? Ga dan naar de proeftraining, de eerste training, op zaterdag 17 februari meedoen om te proeven of het wat voor jou is.

Duizenden beginners zijn je al voorgegaan bij Av Zaanland. Bij ons kun je altijd lopen op jouw niveau, of je een beginner bent of meer gevorderd. In onze loopgroepen train je altijd met een professionele trainer, ga je heerlijk de buitenlucht in, word je fitter én ontmoet je nieuwe loopmaatjes voor het leven.

Proeftrainingen

Twijfel je nog of het écht iets voor jou is, dat hardlopen? Of ben je onzeker of je het wel aan kunt? Kom sfeer proeven bij een van onze proeftrainingen uit het onderstaande lijstje! Maak kennis met je trainer en je toekomstige loopmaatjes. Aanmelden hoeft niet, maar kan altijd bij de hoofdtrainer (*). Kom in sportkleding want we gaan natuurlijk ook lekker actief doen!
AV Zaanland op 17-02-2018 om 09:00

 Schrijf je snel in 

Atletiekbaan AV Zaanland
J.A. Laanplein 5
1506 JA ZAANDAM

Informatie AV Zaanland
Peter Scheijde
Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.
06-33910989

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Trainers

Cees Sjouwerman Cees Sjouwerman is al 12 jaar actief als looptrainer. Met beginnende lopers is het altijd superleuk werken. Cees Sjouwerman zal als ervaren atletiek coach jullie coachen in goede looptechnieken en adviezen. Sinds begin 2000 als trainer coach werkzaam bij atletiekvereniging Zaanland in Zaandam. Via de opleiding van assistent trainer en een aantal modules aan het CIOS in Sittard uitgegroeid tot gediplomeerd trainer van recreatieve loopgroepen niveau 3. Jaarlijks is hij actief als trainer voor het Start to Run en het Dam tot Damarrengement dat men bij AV Zaanland aanbiedt. In de diverse "rollen" heeft hij veel ervaring opgedaan in coachen van lopers die op nul beginnen tot..... soms heel erg ver....

Joyce Ros

Marleen Morée

Rudy Bree

Afke Veenman-Vredenburg

Half 7 Groep 2

Een redelijk fanatieke groep

Trainingsgroep 2 is een enthousiaste, redelijk fanatieke groep waarvan de meeste leden regelmatig aan trimlopen meedoen. Op papier hebben we ongeveer 34 atleten, op dinsdag is de opkomst tussen de 18-25 en op donderdag tussen de 12-18.
Er zijn twee trainers, Ruud Righolt en Jolanda Stas, van wie Jolanda dinsdags de training leidt (inlopen, oefeningen en coördinatie-oefeningen) en Ruud Righolt de donderdag voor zijnjn rekening neemt.

Er is best nog wel een flink niveau-verschil, als we het over de 10 kilometer hebben is de snelste in staat 35 minuten over die afstand te lopen en dat gaat tot ongeveer 47 minuten.

In training is dat niveau-verschil ook goed waar te nemen, op een 1000 meter tempo zitten de tijden tussen de 3 minuut 20 seconden en 4 minuut 45. En dat maakt verder helemaal niets uit, enthousiasme is het belangrijkste en elke loper of loopster wordt gewaardeerd.

Naast de baantrainingen op dinsdag en donderdag is er een gedeelte van de groep dat op zondagmorgen om half tien vertrekt voor een langere duurloop vanaf het treinstation Koog Bloemwijk door de Zaanse polders.

Jolanda en Ruud maken om de beurt een loopschema voor vijf weken dat ook meteen als het gemaakt is op de website van Zaanland te vinden is.

Zoals het bij Zaanland gebruikelijk is, iedereen kan een of meerdere keren meelopen zonder meteen lid te hoeven worden van Zaanland. In het eerste contact met een aspirant-lid wordt wel gekeken of diegene past tussen de ateleten qua mogelijkheden.Het is een groep die overwegend uit mensen bestaat met een flinke loop-achtergrond.

Wanneer trainen we?

  • Dinsdag 18.30 - 20.00 uur
  • Donderdag 18.30 - 20.00 uur

Zie ook de trainingschema's.

30 days ABS Challenge

Tijdens de training op 11 augustus is de 30 days ABS Challenge toegelicht. 30 dagen lang doe je 4 buikspieroefeningen per dag. Zorg dat je een foto voor en na de challenge maakt.
Zie voor meer informatie en het downloaden van de gratis app: 30 days ABS Challenge.

Wie zijn de trainers?

  • Ruud Righolt
  • Jolande Stas
  •  

Meelopen met deze groep?

Kom ook sporten bij AV Zaanland! Ontdek hoe je lid kunt worden.