Hardlopen slecht voor je knieën? 🏃‍♀️🏃🏾‍♂️💨

Knie artrose is een veel voorkomende vorm van artrose. Het staat in de volksmond beter bekend als knieslijtage.

Lees meer: Hardlopen slecht voor je knieën? 🏃‍♀️🏃🏾‍♂️💨

Loop jij wel eens op je tenen?

Een onderdeel van onze (loop)prestatie in het afzetten vanuit de voet, het afwikkelen. Een gezamenlijke activiteit die grotendeels wordt aangestuurd door onze kuitspieren! De kuitspieren verzorgen niet alleen de afwikkeling, maar zorgen daarbij ook voor de stabiliteit van de enkel en knie en helpen bijvoorbeeld mee als ondersteuning (absorberen van de kracht) tijdens de landing na een sprong.

Lees meer: Loop jij wel eens op je tenen?

Loopthema de schouders

Loopthema de schouders ✅

Zondagochtend, 29 juli, 11.00 bij de Twiske Haven, loop je met ons mee?

De schouders vormen een belangrijk onderdeel van onze hardloopbeweging. Wil jij weten hoe je spanning van je nek- en schouders kunt verminderen? Hoe je je loophouding kunt verbeteren?

Dit en nog veel meer! Met onder andere "de 10 tips voor soepele schouders" en een uitnodiging om de vele tips en bijbehorende oefeningen in de praktijk te brengen!

Lees snel verder op 👉 https://jordivanzelst.blogspot.com/2018/07/loopthema-de-schouders.html?m=1

 

Doe jij mee aan dit unieke onderzoek?

Ben je tussen de 20 en 30 jaar oud? Geen blessures? En aangesloten bij een atletiekvereniging? DAN ZOEKEN WIJ JOU!

Wij vragen je dan vriendelijk om mee te doen aan een onderzoek op AV Lycurgus, sportpark de Omzoom. Het onderzoek zal plaats vinden op dinsdag 3 juli 2018 om 19.00 uur.

Lees meer: Doe jij mee aan dit unieke onderzoek?

Ademhaling en hardlopen

Hardlopen en ademhaling! “Heb jij er al lucht van gekregen?”
Het is en blijft een bijzonder gegeven, onze ademhaling. Er zijn veel vragen over de ademhaling tijdens het hardlopen, of we zijn ons er gewoon niet vaak bewust van.
“Wat kan of moet ik er mee? Doe ik het wel goed?”

Lees meer: Ademhaling en hardlopen

Slaap

Wist je dat jonge atleten die minder dan 8 uur slapen, 1,7 meer kans maken op blessures? Wees daarom zuinig op jezelf en slaap meer!
Met het slapen vindt een geleide vermindering van spierspanning plaats! Daarnaast heeft de slaap een belangrijke functie voor herstelprocessen maar ook tot verbetering van bijvoorbeeld het geheugen of verbeteren van leerprocessen.

Lees meer: Slaap

Core Training voor lopers @Papendal!

Core training

NOVAFYSIO

Core Training voor lopers @Papendal!
Onder het motto ‘Samen Sterk’ ben ik de uitdaging aan gegaan om 70 atleten & trainers (op de trainersdag van de Atletiekunie) in hun kracht te zetten! Aan de hand van de laatste wetenschappelijke inzichten, mijn praktijkervaring in de (top)sport & passie voor kennis delen zijn wij in de wondere wereld van de Core Stability gedoken.

Lees meer: Core Training voor lopers @Papendal!